RM150,000 Berterbangan di Lebuhraya , Saya Anggap Bukan Rezeki Saya , Pasti Ada Hikmahnya - Pemilik



Beberapa hari lepas ada viral satu video berkenaan wang yang beterbangan di highway . Nah , inilah kisah sebenar disebalik video wang kertas RM50 yang terbang bertaburan di Lebuhraya Bukit Timah Expressway, Singapura pada Isnin lalu akhirnya terbongkar. Video terbabit menjadi viral apabila dimuatnaik oleh laman web sgreckless.com


Memetik laporan dari Harian Metro, pemilik kesemua duit berkenaan, yang juga rakyat Malaysia dari Skudai Johor, Jihad Dudden Shaik Ali Khan, 24, berkata keseluruhan wangnya yang tercicir bernilai RM150,000.

"Saya anggap apa yang berlaku bukan rezeki dan mungkin ada hikmahnya," katanya memetik 
laporan dari Harian Metro.

Menurut pengurup wang terbabit, dia tidak sedar zip beg sandang yang mengandungi duit-duit terbabit terbuka menyebabkan wang-wang tersebut berterbangan dan bertaburan di atas jalan raya.

"Ketika kejadian pada 6.20 petang itu saya sedang dalam perjalanan menunggang motosikal jenis Yamaha untuk berjumpa seorang pelanggan, namun selepas tiba di Orchard Road saya mendapati zip beg terbuka luas dan sebahagian wang hilang.

"Lima minit kemudian ayah menghubungi saya dan beritahu ternampak pengguna jalan raya mengutip wang yang bertaburan di atas jalan raya selain turut memaklumkan kemungkinan itu duit saya," katanya.

Tambah Jihad, dia segera ke lokasi yang dan terkejut apabila mendapati seorang lelaki mengutip wangnya yang bertaburan di atas lebuhraya.

"Saya mendekati lelaki itu, tetapi selepas ternampak saya di terus melarikan diri dengan wang sebanyak RM200 daripada RM250 yang ada di atas jalan raya itu. Saya hanya sempat mengambil RM50 yang ditinggalkan lelaki terbabit," katanya.

Menurutnya, ia adalah kali pertama perkara itu terjadi sejak lebih tiga tahun dia menjadi pengurup wang.

"Apa pun saya reda dan benda ini sudah pun berlaku. Mungkin itu bukan rezeki saya sebaliknya percaya pasti ada hikmahnya.

"Saya juga baru dua bulan berkahwin dengan Norashikin Abd Kadir, 21, dan tidak menyangka semua ini akan berlaku," katanya.


sumber utama : siakapkeli
Share on Google Plus

About soyacincau

Komited menyajikan isu-isu semasa kepada anda semua. Kualiti adalah kepakaran kami.
    Blogger Comment
    Facebook Comment