JURUTERBANG MENANGIS SAAT MENGUMUMKAN BAHAWA PESAWAT AKAN TERHEMPAS 6 MINIT LAGI



Terjadi pada 9 september yang lalu apabila pesawat europe  airpost yang dalam perjalanan dari Croatia ke Perancis mengalami kerosakan enjin ketika dalam perjalanan . Juruterbang mengumumkan bahawa pesawat yang dinaiki akan terhempas dalam masa 6 minit sahaja lagi dalam nada menagis  . Dan detik itu adalah detik hitam dan mengerikan kepada semua penumpang pada ketika itu .


Sejurus pengumuman itu , suasana kapal menjadi hingar bingar dan kecoh , sekali lagi juruterbang mengingatkan " kami punyai 6 minit sahaj lagi sebelum terhempas " .
Dalam pada itu , krew memberi arahan bahawa semua penumpang harus memakai jaket keselamatan  dan bersiap sedia untuk mendarat di air( lautan ). Benjamin Girard , salah seorang penumpang bercakap kepada daily mall , suasana pada ketika itu dipenuhi tangisan dan teriakan . Pendaratan cemas akan dilakukan di laut dan mungkin ada letupan . Semua takut , bahkan kru kabin pucat dan panik , ujat girard .

Namun , setelah beberapa minit detik hitam itu , pesawat berjaya didaratkan di Lapangan Terbang Marco Polo , di Venice . Berdekatan pantai , dan pendaratan itu tanpa ada sebarang kecederaan -AZYUMIKO
Share on Google Plus

About soyacincau

Komited menyajikan isu-isu semasa kepada anda semua. Kualiti adalah kepakaran kami.
    Blogger Comment
    Facebook Comment