Pesawat Air Asia QZ 8501 Hilang Dari Radar Di Indonesia

Pesawat Air Asia QZ 8501 Hilang Dari Radar Di Indonesia | Penerbangan Air Asia hilang dari radar. Penerbangan Air Asia QZ atau AWQ 8501 dari Surabaya ke Singapura telah terputus hubungan dengan kawalan trafik udara.

Kompas.com melaporkan bahawa Kementerian Penerangan dijangka mengeluarkan satu kenyataan ini, memetik pengarah lalu lintas udara Djoko Murjatmojo sebagai berkata.

Carian Kebangsaan dan Agensi Penyelamat Republik Indonesia berkata pihaknya menerima laporan bahawa Penerbangan Pesawat Airbus 320 Air Asia dari Surabaya ke Singapura telah terputus hubungan pada 06:17 (Barat Indonesia Masa) 05:17 waktu Malaysia di Teluk Kumai, Kalimantan Tengah.

Difahamkan terdapat seramai 155 penumpang berada dalam pesawat AirAsia ini. Penerbangan QZ8501 itu menggunakan pesawat Airbus 320 dengan nombor pendaftaran PK-AXC. Hanya seorang penumpang adalah dari Malaysia. Identiti mangsa dari Malaysia yang terlibat dalam kehilangan penerbangan AirAsia Indonesia QZ8501 dipercayai adalah Sii Chung Huei dari Sarawak.

Berdasarkan laporan media pada Ahad, Chung Huei sepatutnya melancong bersama kawannya, namun menukar penerbangan.
Share on Google Plus

About bradokapak

Komited menyajikan isu-isu semasa kepada anda semua. Kualiti adalah kepakaran kami.
    Blogger Comment
    Facebook Comment