Petua Untuk Dapatkan Anak Kembar

Petua Untuk Dapatkan Anak Kembar | Sudah pasti ramai yang google di internet cara dan Petua Untuk Dapatkan Anak Kembar. Bukan senang nak dapat anak kembar..betul tak? Tapi semua orang yang berkahwin mesti akan ada perasaan mahukan anak kembar. Lagi-lagi jika comel si kembar lelaki dan perempuan.. Nanti wife boleh la berehat 3-4 tahun dari mengandung. Saya akan kongsikan petua dan doa- doa untuk mendapatkan anak kembar.
Antara Petua- petua yang boleh diamalkan ialah :

1. Mestilah kita perlu berdoa kepada Allah.

Doa untuk mendapatkan anak kembar

i) Surah As-Saaffaat Ayat 120:
MAKSUDNYA : SALAM SEJAHTERA KEPADA NABI MUSA DAN NABI HARUN!.

ii) Surah As-Syura ayat 50:
MAKSUDNYA : IA MENGURNIAKAN MEREKA KEDUA-DUANYA – ANAK LELAKI DAN PEREMPUAN, DAN LA JUGA MENJADIKAN SESIAPA YANG DIKEHENDAKINYA MANDUL. SESUNGGUHNYA IA MAHA MENGETAHUI, LAGI MAHA KUASA.

2. Minta doa daripada orang-orang yang soleh.
Firman Allah Taala dalam surah An-Nahl ayat 43:

MAKSUDNYA : “OLEH ITU BERTANYALAH KAMU (WAHAI GOLONGAN MUSYRIK) KEPADA ORANG-ORANG YANG BERPENGETAHUAN UGAMA JIKA KAMU TIDAK MENGETAHUI.”

3. Nazar yang tidak bertentangan dengan syarak.
Firman Allah Taala dalam surah Ali Imran ayat 35:

MAKSUDNYA : “(LNGATLAH) KETIKA ISTERI LMRAN BERKATA: TUHANKU! SESUNGGUHNYA AKU NAZARKAN KEPADAMU ANAK YANG ADA DALAM KANDUNGANKU SEBAGAI SEORANG YANG BEBAS (DARI SEGALA URUSAN DUNIA UNTUK BERKHIDMAT KEPADAMU SEMATA-MATA), MAKA TENIMALAH NAZARKU; SESUNGGUHNYA ENGKAULAH YANG MAHA MENDENGAR, LAGI MAHA MENGETAHUI.”

4) Jangan menzalimi binatang.
Firman Allah Taala dalam surah Ali Imran ayat 36:

MAKSUDNYA : “MAKA APABILA IA MELAHIRKANNYA, BERKATALAH IA:WAHAI TUHANKU! SESUNGGUHNYA AKU TELAH MELAHIRKAN SEORANG ANAK PEREMPUAN (SEDANG YANG AKU HARAP-HARAPKAN IALAH ANAK LELAKI), DAN ALLAH MEMANG MENGETAHUI AKAN APA YANG DILAHIRKANNYA ITU – DAN MEMANGLAH TIDAK SAMA ANAK LELAKI DENGAN ANAK PEREMPUAN; DAN BAHAWASANYA AKU TELAH MENAMAKANNYA MARYAM, DAN AKU MELINDUNGI DIA DENGAN PELIHARAANMU, DEMIKIAN FUGA ZURIAT KETURUNANNYA, DARI GODAAN SYAITAN YANG KENA REJAM (YANG DIKUTUK DAN DISINGKIRKAN)”.

Selain perkara di atas, faktor lain yang menpengaruhi ialah:

1. Genetik – Jika dalam salasilah keluarga anda terdapat pasangan yang mempunyai anak kembar, kemungkinan besar anda juga mampu mendapat anak kembar. Ini kerana trait sedemikian mungkin telah diturunkan pada diri anda. Trait yang dimaksudkan ialah penghasilan 2 ovum secara serentak dalam satu masa.

2. Umur – Wanita yang berumur 35 hingga 40an dan ke atas, mempunyai potensi yang lebih besar untuk mendapat anak kembar. Pada ketika ini, kebanyakan wanita akan mengambil rawatan untuk kesuburan. Tambahan pula, mereka akan lebih cenderung untuk menghasilkan lebih dari satu ovum semasa proses ovulasi, kerana proses tersebut telah terganggu oleh proses perimenopause.

3. Bilangan Anak – Lagi banyak bilangan seseorang individu pernah melahirkan anak, lagi tinggi peluang beliau untuk melahirkan anak kembar selepas itu.

4. Berat Badan dan Ketinggian – Perempuan yang tinggi atau perempuan yang lebih berat mempunyai kebarangkalian yang lebih tinggi untuk mendapat anak kembar.

5. Diet – Pengambilan makanan tertentu yang mengandungi kandungan estrogen yang tinggi mampu meningkatkan kebarangkalian mendapat anak kembar.

6. Pengambilan Ubat Kesuburan – Pengambilan ubat kesuburan boleh meningkatkan kebarangkalian seseorang untuk menghasilkan dua ovum dalam satu proses ovulasi, sekaligus meningkatkan kebarangkalian mendapat anak kembar.

7. Selain berkahwin dengan keturunan kembar, sebenarnya banyak cara untuk mendapatkan anak kembar. Tetapi kebanyakkannya adalah cara yang tidak sihat seperti mengandung di usia tua, mengandung ketika masih menyusui bayi, hamil di waktu si ibu gemuk dan sama waktu denganya. Memang boleh terjadi mendapat anak kembar tetapi kandungan tidak sihat. Kemungkinan keguguran pun tinggi, anak kembar tidak sihat atau kandungan bermasalah juga tinggi.

8. Banyakkan makan ubi, kentang dan susu. Tiga jenis makanan ini dapat meningkatkan ovulasi pada telur dan mungkin boleh dapatkan anak kembar. Ada yang kata, jika kita teratur minum susu dari zaman muda mudi, kebarangkalian untuk mendapatkan anak kembar itu tinggi. Juga, jika anda amalkan memakan ubi, kentang dan susu, ia bukan sahaja baik untuk mendapatkan anak kembar, tetapi juga salah satu cara untuk mendapatkan anak bagi pasangan yang sudah lama berkahwin tetapi tidak ada rezeki untuk mendapatkan anak.

Sumber:viralcinta
Share on Google Plus

About bradokapak

Komited menyajikan isu-isu semasa kepada anda semua. Kualiti adalah kepakaran kami.
    Blogger Comment
    Facebook Comment